Sørlandsidyll

• 30.07.2013

Hei!

Det føles ut som en evighet siden jeg publiserte ett innlegg til dere, men samtidig har jeg hatt litt forskjellige ting jeg måtte gjøre, som at jeg jobbet ferdig min siste uke på stallen, hatt besøk og reist på besøk, og ellers bare nytet det herlige sommerlivet. Det blir jo for ille å måtte sitte inne og blogge når solen steker og jeg har lyst til å sole meg og kose meg med is og venner!

Nå er jeg på Lyngør, verdens fineste sted i Norge om sommeren, etter min mening. Jeg har allerede fått rekemiddag og spist blåskjell, og forhåpentligvis blir det litt fisking en av dagene også. I dag har jeg også kjøpt meg en super fin, rød seiljakke, såå fornøyd! Og så skal jeg besøke ei venninne i Lillesand på fredag, og så reiser jeg hjem på lørdag igjen. Da er det bare en uke igjen av sommerferien, uææ, to måneder går alt for fort..

Verdens beste storesøster <3

Victoria's secret angel

• 21.07.2013

Ååh, for en herlig sommerlig duft denne parfymen har! Jeg kjøpte den på flypassen i Athen for ca 600 kr, og den har toppet alle de andre parfymene jeg har. Jeg synes også flasken er så sjarmerende med vingene bak på flasken!

New in

• 19.07.2013

Hei!

Jeg har endelig fått helg og fri fra jobbingen nede på stallen, så nå håper jeg det fine været fortsetter så jeg kan opprettholde brunfargen jeg fikk i Hellas! Om to uker er jeg forhåpentligvis på Sørlandet, ingen sommer uten lyden av båt, måker og bølger som skvalper mot bryggen. Samtidig som jeg kanskje blir litt fort lei sørlandet, blir det lite sommerfølelse for meg om jeg ikke kommer meg ned dit, det er nesten så det er noe magisk ved det. Jeg elsker å dra ut med båten på kvelden og kjenne lukten av havet og se på solen gå ned. Og hva kan vel ikke bli bedre med sjømiddager som reker og fisk på sørlandet? Ååh, som jeg gleder meg!

Toppen kom i posten i går! Jeg bestilte den på Ebay for bare 7$, latterlig billig! Dere finner den HER

Verdens vakreste øy

• 18.07.2013

I og med at Korfu er ganske så ettertraktet ferie sted, tenkte jeg kunne fortelle dere litt om hva som er verdt å se, hva dere kan gjøre og sånt! Jeg kunne gjerne ha tenkt meg en uke til på Korfu hvis det var opp til meg, øyen er så sjarmerende og fantastisk at det nærmest var å være med i en film.

♥Øya Jeg syntes øya var mye større enn det jeg hadde forventet. Jeg er utrolig glad for at pappa og jeg kjørte en liten rundtur med en lånebil en av dagene, slik at vi fikk sett litt mer enn det vi fikk fra vårt flotte hotell. Menneskene er utrolig koselige og hjelpsomme, i tilegg er de imøtekommende og jeg tror jeg aldri har møtt på så takknemlige mennesker enn her.

♥Shopping Forventningene mine var kanskje litt for høye når det kom til shopping, for på Korfu har de ikke en eneste kjedebutikk, verken Zara, Bershka, Pull&Bear eller H&M hadde de her. Noe de faktisk hadde var EXPERT, haha, følte meg nærmest hjemme da jeg så butikken langs veien! Ellers kjøpte jeg litt klær på en fransk butikk som var helt ok, som heter Jennyfer. Ellers hadde de, de vanlige butikkene med det samme innholdet på hvert eneste hjørne.

♥Maten: Det er veldig mye italiensk mat på Korfu, så jeg snek meg til ett par italienske retter, selv om pappa mente det var strengt forbudt siden vi var i Hellas. Men det ble en del salater på meg også. Maten der var helt fantastisk, ååh, vil bare tilbake når jeg tenker på det!

♥Soling og bading: Noe jeg virkelig anbefaler er å besøke strendene på Korfu, ikke bare en, men flere! Da får dere også sett den nydelige og syke utsikten med det klare turkise havet med null ende. Ellers var det veldig godt og varmt når jeg var der og det var jo i starten av Juli. Tror det allerede kl 10 om morgenen det var rundt 20 grader. Det var dessverre litt ubehagelig å sole seg lenge, i og med at det var så varmt, men da var det bare deilig å kjøle seg ned i bassenget eller i havet.

Kjære pappa, tusen takk for alt du tar meg med på, jeg får opplevd så mye og noe jeg kanskje aldri ville ha opplevd hvis det ikke var for deg. Jeg er så utrolig takknemlig for alt jeg får sett og opplevd på grunn av deg, tusen takk ♥

Tatto

• 17.07.2013

Dagen jeg kom hjem fra Hellas lå pakken med de falske tattoveringene i posten og ventet på meg. Jeg har prøvd ut tre forskjellige tattoveringer, på tre forskjellige steder. En på fingeren, en på skulderen og en ved håndleddet. Den som satt best var ved håndlettet, den varte i tre til fire dager. Tattoveringen på fingeren varte ikke mer enn en kveld. Det lureste når du skal bruke disse fake tattoveringene, er å velge ett sted på kroppen som er minst mulig borti vann, eller brukes mye, som for eksempel fingeren eller på beina.

Grunnen til at jeg ville prøve disse tattoveringene var fordi jeg tenker på å ta en tattovering i fremtiden, men jeg er en person som blir fort lei av ting, så dette var for å se om jeg syntes det faktisk var noe fint og om jeg ble lei. Men jeg får faktisk veldig mye mer lyst til å ta en tattovering nå.

Dere kan finne mange super fine tattoveringer på nettsiden HER, det er utrolig billig og rask leveringstid.

High waist & silwer

• 16.07.2013

Shorts Pull & Bear, Topp Jennyfer, Smykke H&M

Tour de Korfu

• 08.07.2013

Hei!

I dag har pappa og jeg sittet i bil nærmest hele dagen og sett nesten alt som er verdt å se av strender og utsikt på Korfu. Og jeg som trodde hotellet vårt hadde fin utsikt? Ingenting av alt det jeg har sett i hele mitt liv slår utsikten vi så på den andre siden av øyen i dag! Vi solte oss også på en skjønn liten strand og spiste på en restaurant med utrolig utsikt.

Og ellers har jeg matet katter alt jeg kan med fetaosten jeg ikke spiste til salaten min i dag. Herligfred så mange tynne katter, vil bare ta de med meg hjem og feite de opp.

I dag var nest siste middag her i Hellas, og på onsdag morgen, reiser jeg hjemover. Hører at det er ganske bra vær der nå, så krysser fingrene for at det forblir sånn når jeg kommer og!

YamamaY bikini

• 07.07.2013

Dette er den eneste ordentlige fine tingen jeg fikk kjøpt meg her på Korfu, men se så fin bikinien min er! Jeg har allerede brukt den og jeg elsker den, den er så enkel, men samtidig veldig classy og elegant. Denne blir nok brukt kjempe mye i sommer, hvis været tillater det. I dag har jeg ellers bare kost meg ved bassengkanten med en super god smoothie. Hahha, prøver å teste ut alle smoothiene her, før jeg reiser, de er så suuper gode!

Bikinien er kjøpt på YamamaY for ca 570 kr.

Oppdatering fra paradis

• 06.07.2013

Det er ikke så mye å fortelle her fra Korfu, når jeg faktisk bruker 3/4 av dagen på å sole meg og slappe helt av. Men fint, det har jeg virkelig. Det er for det første ikke noe å si på varmen, da jeg svetter bort allerede 10 minutter etter at jeg har lagt meg på solsengen, det går nærmest ikke ann å ha på seg solbriller, fordi de bare glir av. Maten og drikken er helt fantastisk, og de som jobber her er utrolig hyggelig. Han ene som jobbet her kom bort til meg under frokosten:

Kelner: Oh, hey! Your mother is outside waiting for you
Meg: Emm, no, I don't think so, since my mom is home, in Norway.
Kelner: Are you sure?

Hahha! jaja, og i dag har jeg også fått masasje, som var helt nydelig og selvfølgelig veldig avslappende, noe som var veldig godt. Jeg  har også kjøpt litt klær, men butikkene her var helt elendige, så det ble for det meste basic ting som ble kjøpt.

Juni antrekk

• 06.07.2013

Flower jumpsiute

• 05.07.2013

Jumpsuite BikBok, Sko Pieces, Hårbøyle Accessorize

Fake Tattoos

• 04.07.2013

Etter at jeg så at Anniken Jørgensen, Annijor, hadde lagt ut et bilde av at hun hadde tatt en fake tatto over brystet, ble jeg fristet til å sjekke ut nettsiden hun anbefalte med disse fake tattisene. Etter en stund fant jeg to stykker som jeg vil ha, og jeg klikket dem hjem. Jeg satser på at jeg får dem rett etter at jeg er hjemme igjen fra Hellas, så jeg tenkte jeg skulle vise dem til dere da, men imens vil jeg bare anbefale dere denne siden. For det første er det utrolig billig, og de tattoveringene de har, er utrolig fine og forskjellige, så det passer til alle slags type mennesker og tattoveringsønsker.

Selv vil jeg prøve dette ut, fordi jeg rett og slett vurderer om jeg skal ha tattovering, men jeg vet ikke om jeg kanskje kommer til å bli lei den etter hvert, og kanskje derfor angre på det. Derfor er dette en super måte og se om jeg faktisk vil ha det!

Disse er på vei hjem til meg! Dere finner siden HER

God morgen fra balkongen

• 04.07.2013

God morgen alle sammen! Jeg tror jeg nettopp har ankommet himmelen, for dette er absolutt det fineste hotellet jeg har vært på hittil. Middagen i går var helt nydelig med reker og grønnsaker, og frokosten i dag var like himmelsk som været. Solen stråler og det er 28 varmegrader allerede. Jeg må snart gå ut og ta av plass til solseng ved bassenget, russerne her tok allerede plass til seg selv i åtte tiden.

Flyreisen i går gikk greit, men det var utorlig slitsomt å reise i hele 17 timer. Vi stod opp kl 03.00 og ankom  Korfu 20.00. Nå har jeg heldigvis ingen store planer, enn å slaske ved poolen ute, som også er bare nydelig, og så tror jeg pappa og jeg skal en tur til byen. Det var litt skuffende å høre at de verken har Zara, Bershka eller noen av de andre fine butikkene jeg kan finne i Athen. Så jeg krysser for at de andre butikkene her er fine!

Hellas

• 02.07.2013

Jeg har allerede pakket ferdig kofferten, og skal snart legge meg, for å få noen timers søvn før pappa og jeg reiser fra Hurdal kl 04.00 til Gardemoen. Ja, dere leste helt riktig, pappa var faktisk litt skuffa over seg selv som klarte å bestille en så tidlig flyreise, og han er vandt med å stå opp nokså tidlig fra før av . Og dere tenker vel at siden vi reiser så tidlig, så er vi tidlig i Hellas. Vel, pappas geniale bestilling gjør at vi ikke er fremme på Korfu før i syv tiden på kvelden. Hurra..Vi må vente i Athen i 5-6 TIMER, så nå gjør jeg PC'en klar med serier og filmer, så jeg ikke skal kjede meg. Vi tenkte på at vi egentlig kunne reise inn til byen for å gå i butikker, mens vi ventet, men det blir så dyrt med tanke på å måtte ta taxi frem og tilbake på samme dag, så vi droppet det.

Åå, neste gang dere hører fra meg er jeg i Hellas! Lykke!

Old outfit

• 01.07.2013

Topp BikBok, Kjole Vero Moda (Gammel)

Anna Katinka

Hei! Jeg heter Anna Katinka og kommer fra den lille, men sjarmerende bygda Hurdal. Nå bor jeg i Aalborg, i Danmark, der jeg nettopp har blitt utdannet til ridetrener på Aalborg Sportshøjskole. Nå jobber jeg, frem til jeg skal begynne å studere til neste år. Jeg blogger for det meste om klær, sminke, mote og hest.